Hipertekst jako cecha charakterystyczna prasy elektronicznej

Jedną z głównych cech prasy wydawanej w sieci internetowej jest jej hipertekstowość. Niewątpliwie cechę tę zaliczyć możemy do ogromnych zalet elektronicznych wersji znanych i lubianych czasopism. Samo zjawisko hipertekstowości polega na możliwości odsyłania czytelnika do kolejnych tekstów na dany temat albo w jakiś sposób powiązanych z czytanym artykułem. Efekt ten można bardzo łatwo osiągnąć w przestrzeni internetowej, ponieważ tutaj można właściwie wstawić interaktywny odnośnik do każdego innego opublikowanego w sieci materiału. Dzięki temu czasopisma nie musza bazować już tylko na tekście pisanym i zdjęciach. Mogą publikowane materiały uzupełniać o filmy czy efekty dźwiękowe. Ponadto zainteresowani danym tematem czytelnicy są od razu przekierowywani do kolejnych artykułów, oczywiście publikowanych przez to samo wydawnictwo, poświęconych temu samemu zagadnieniu. W rezultacie czytając o jakiś wydarzeniu można szybko zorientować się, jakie było jego tło polityczne czy bliżej poznać sylwetki wszystkich jego uczestników.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Reklama w internecie
      We współczesnym świecie bardzo trudno wybić się w danej dziedzinie mając wokół siebie tak wielu konkurentów, przy czym każdy z nich również jest nastawiony na osiągnięcie sukcesu. Oprócz reklam w …
    • Agencja reklamowa
      Jest to firma, która zajmuje się tworzeniem profesjonalnych kampanii reklamowych na zlecenie klientów. Jak najbardziej, dzięki temu, że taka agencja się tym zajmie, klient może mieć pewność, że jego produkt …