Hipertekst jako cecha charakterystyczna prasy elektronicznej

Jedną z głównych cech prasy wydawanej w sieci internetowej jest jej hipertekstowość. Niewątpliwie cechę tę zaliczyć możemy do ogromnych zalet elektronicznych wersji znanych i lubianych czasopism. Samo zjawisko hipertekstowości polega na możliwości odsyłania czytelnika do kolejnych tekstów na dany temat albo w jakiś sposób powiązanych z czytanym artykułem. Efekt ten można bardzo łatwo osiągnąć w przestrzeni internetowej, ponieważ tutaj można właściwie wstawić interaktywny odnośnik do każdego innego opublikowanego w sieci materiału. Dzięki temu czasopisma nie musza bazować już tylko na tekście pisanym i zdjęciach. Mogą publikowane materiały uzupełniać o filmy czy efekty dźwiękowe. Ponadto zainteresowani danym tematem czytelnicy są od razu przekierowywani do kolejnych artykułów, oczywiście publikowanych przez to samo wydawnictwo, poświęconych temu samemu zagadnieniu. W rezultacie czytając o jakiś wydarzeniu można szybko zorientować się, jakie było jego tło polityczne czy bliżej poznać sylwetki wszystkich jego uczestników.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Antropologia reklamyAntropologia reklamy
      Jest to zjawisko, które bada jak reklama w połączeniu z mitami i religią dociera do ludzkich zasobów i wywiera na nich wpływ. Dzięki temu, że przeprowadzi się takie właśnie analizy, …
    • Internet i media uzależniająInternet i media uzależniają
      Wraz z rowojem i łatwym dostępem do Internetu ludzie coraz chętniej korzystają z jego dobrodziejstw. Jednak czasem bezmyślnie korzystają z różnych jego form. I już po jakimś czasie okazuje się, …