Jak reklama wpływa na sztukę?

Można śmiało powiedzieć, że reklama jest śmietnikiem kultury i sztuki. Poprzez reklamę, w obrębie sztuki zacierane są granice między sztuką wysoką a niska. Za pewien czas po prostu nie będzie już takiego rozróżnienia. Wysoka sztuka, która do tej pory była zarezerwowana dla wysokich elit, będzie strywializowana i stanie się w pełni dostępna dla każdego, ale raczej w negatywnym tego słowa znaczeniu. Jak najbardziej więc nie będzie się to wiązało ze zbyt korzystną sytuacją. Nie będzie w takim świecie żadnych wartości. Przykładem takiej działalności związanej z wpływem reklamy na sztukę są prace Andiego Warhola, który stworzył plakaty przedstawiające Marlin Moonrow w różnych wymiarach kolorystycznych. Plakaty te umieszczane były w przestrzeni publicznej, na przystankach i w różnych innych takich miejscach. Jak najbardziej więc nie będzie to stanowiło zbyt dobrej sytuacji. Sztuka zdecydowanie nie powinna być w taki sposób wykorzystywana przez reklamę, ponieważ ulega trywializacji i staje się przez to dużo gorsza i nie będzie na pewno zbyt doceniania. W końcu jedynie osoby znające się na niej, mogą docenić piękno takich właśnie dział. Jak najbardziej, jeśli sztuka będzie docierała do maskowego odbiorcy, tak się w żaden sposób nie stanie.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Popularność medialnaPopularność medialna
      Popularność medialna doskonale odnosi się do takiego elementu jak rozwój technologiczny. Im bardziej technologia wychodzi naprzeciw oczekiwaniom człowiek, tym bardziej korzystają na tym media, tworząc swoje konkretne dziedziny. Widoczne jest …
    • Reklama źródłem dochodów mediówReklama źródłem dochodów mediów
      Wszyscy znamy, krótkie filmy zachęcające nas do zakupu określonych produktów. Takie filmy to media wiadomości reklamy. Stanowią one promocje dla tych rzeczy, które pokazują, ale również poza płaconym przez nas …