Jak reklama wpływa na sztukę?

Można śmiało powiedzieć, że reklama jest śmietnikiem kultury i sztuki. Poprzez reklamę, w obrębie sztuki zacierane są granice między sztuką wysoką a niska. Za pewien czas po prostu nie będzie już takiego rozróżnienia. Wysoka sztuka, która do tej pory była zarezerwowana dla wysokich elit, będzie strywializowana i stanie się w pełni dostępna dla każdego, ale raczej w negatywnym tego słowa znaczeniu. Jak najbardziej więc nie będzie się to wiązało ze zbyt korzystną sytuacją. Nie będzie w takim świecie żadnych wartości. Przykładem takiej działalności związanej z wpływem reklamy na sztukę są prace Andiego Warhola, który stworzył plakaty przedstawiające Marlin Moonrow w różnych wymiarach kolorystycznych. Plakaty te umieszczane były w przestrzeni publicznej, na przystankach i w różnych innych takich miejscach. Jak najbardziej więc nie będzie to stanowiło zbyt dobrej sytuacji. Sztuka zdecydowanie nie powinna być w taki sposób wykorzystywana przez reklamę, ponieważ ulega trywializacji i staje się przez to dużo gorsza i nie będzie na pewno zbyt doceniania. W końcu jedynie osoby znające się na niej, mogą docenić piękno takich właśnie dział. Jak najbardziej, jeśli sztuka będzie docierała do maskowego odbiorcy, tak się w żaden sposób nie stanie.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • O rozwoju portali w PolsceO rozwoju portali w Polsce
      W przypadku Internetu pierwszym większym portalem, oferującym informacje ze świata polityki, mody, sportu i inne drobne ploteczki, był onet. W tej chwili z rzetelnego serwisu informacyjnego stał się podrzędną stroną, …
    • Oddziaływanie głosem na odbiorcęOddziaływanie głosem na odbiorcę
      W obecnych czasach oczekiwania klientów względem dostawców wszelkich usług zdecydowanie zwyżkują. Klienci stali się normalnie świadomi swoich praw a także korzystają śmiało z uroków szalejącej na każdym możliwym rynku konkurencji. Również dotyczy to …