Jak reklama wpływa na sztukę?

Można śmiało powiedzieć, że reklama jest śmietnikiem kultury i sztuki. Poprzez reklamę, w obrębie sztuki zacierane są granice między sztuką wysoką a niska. Za pewien czas po prostu nie będzie już takiego rozróżnienia. Wysoka sztuka, która do tej pory była zarezerwowana dla wysokich elit, będzie strywializowana i stanie się w pełni dostępna dla każdego, ale raczej w negatywnym tego słowa znaczeniu. Jak najbardziej więc nie będzie się to wiązało ze zbyt korzystną sytuacją. Nie będzie w takim świecie żadnych wartości. Przykładem takiej działalności związanej z wpływem reklamy na sztukę są prace Andiego Warhola, który stworzył plakaty przedstawiające Marlin Moonrow w różnych wymiarach kolorystycznych. Plakaty te umieszczane były w przestrzeni publicznej, na przystankach i w różnych innych takich miejscach. Jak najbardziej więc nie będzie to stanowiło zbyt dobrej sytuacji. Sztuka zdecydowanie nie powinna być w taki sposób wykorzystywana przez reklamę, ponieważ ulega trywializacji i staje się przez to dużo gorsza i nie będzie na pewno zbyt doceniania. W końcu jedynie osoby znające się na niej, mogą docenić piękno takich właśnie dział. Jak najbardziej, jeśli sztuka będzie docierała do maskowego odbiorcy, tak się w żaden sposób nie stanie.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Optymalizacja strony pod kątem SEO
      Optymalizacja SEO – pierwszy krok do pozycjonowania. Każda firma chce, aby jej strona była widoczna w Internecie. Internet jest dziś przecież potęgą marketingową, a więc miejscem, w którym każda godna …
    • Wypożyczalnia aut lotnisko Łódź
      Wypożyczalnia aut lotnisko Łódź. Polska staje się krajem, do którego z roku na rok coraz częściej przybywają turyści. Nic dziwnego, jako kraj mamy przecież wiele do zaoferowania, zarówno w kwestii …