Jak reklama wpływa na sztukę?

Można śmiało powiedzieć, że reklama jest śmietnikiem kultury i sztuki. Poprzez reklamę, w obrębie sztuki zacierane są granice między sztuką wysoką a niska. Za pewien czas po prostu nie będzie już takiego rozróżnienia. Wysoka sztuka, która do tej pory była zarezerwowana dla wysokich elit, będzie strywializowana i stanie się w pełni dostępna dla każdego, ale raczej w negatywnym tego słowa znaczeniu. Jak najbardziej więc nie będzie się to wiązało ze zbyt korzystną sytuacją. Nie będzie w takim świecie żadnych wartości. Przykładem takiej działalności związanej z wpływem reklamy na sztukę są prace Andiego Warhola, który stworzył plakaty przedstawiające Marlin Moonrow w różnych wymiarach kolorystycznych. Plakaty te umieszczane były w przestrzeni publicznej, na przystankach i w różnych innych takich miejscach. Jak najbardziej więc nie będzie to stanowiło zbyt dobrej sytuacji. Sztuka zdecydowanie nie powinna być w taki sposób wykorzystywana przez reklamę, ponieważ ulega trywializacji i staje się przez to dużo gorsza i nie będzie na pewno zbyt doceniania. W końcu jedynie osoby znające się na niej, mogą docenić piękno takich właśnie dział. Jak najbardziej, jeśli sztuka będzie docierała do maskowego odbiorcy, tak się w żaden sposób nie stanie.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Co nam da reklama?
      Człowiek natury zalicza się do takich istot, które to zawsze chcą wszystko najpierw dobrze wiedzieć, a dopiero później coś robić. Jest to bardzo dobre podejście do sprawy, gdyż dzięki temu …
    • Krótka historia radiofonii
      Pierwsza stacja radiowa zaczęła nadawać w Pittsburghu w Stanach Zjednoczonych już w 1920 roku. Dwa lata później własne radio uruchomiła Moskwa. Na terenie obecnej Rzeczpospolitej medium to odezwało się kolejne …