Poznawanie świata i turystyka

Programy podróżnicze przybliżają odbiorcom świat. Zwłaszcza telewizja ma w tym wypadku ogromne możliwości. Reporterzy i podróżnicy docierają z kamerą w najodleglejsze zakątki globu. Na tej podstawie najczęściej zdobywamy swą wiedzę na temat innych krajów, kultur, przyrody oraz turystyki. Oferta podróżnicza skierowana do czytelników prasy ma za zadanie nie tylko edukować i rozwijać horyzonty poznawcze odbiorców. Jest to również rola kulturotwórcza sprzyjająca budowaniu świadomości oraz wyzbywaniu się egocentryzmu i uprzedzeń. Rolą oferty turystycznej w mediach jest również umożliwienie poznania własnego regionu, namówienie do aktywności ruchowej, uczestnictwie w wydarzeniach oraz podróżach. Wybierając się na wakacje poszukujemy najlepszej oferty, ciekawego miejsca przybliżonego właśnie na łamach czasopisma czy w Internecie. W tym najnowszym medium propozycję turystyczną reklamują również same biura podróży umieszczając konspekty wycieczek, zdjęcia hoteli czy sposób dotarcia do atrakcyjnego miejsca.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Reklama międzynarodowaReklama międzynarodowa
      Jest to reklama, która przede wszystkim odwołuje się do emocji. Cały przekaz reklamowy właśnie na tym jest zbudowany. Im mniej tekstu w takiej reklamie, tym lepiej. Dzięki temu, nie ma …
    • Pisanie prac zaliczeniowychPisanie prac zaliczeniowych
      Student kontra sesja. Każdy student doskonale wie, że najtrudniejszym okresem roku akademickiego jest sesja. Nagle na barkach studenta zaczyna spoczywać zdanie egzaminów i otrzymanie wszystkich niezbędnych zaliczeń. Ten intensywny czas …