Poznawanie świata i turystyka

Programy podróżnicze przybliżają odbiorcom świat. Zwłaszcza telewizja ma w tym wypadku ogromne możliwości. Reporterzy i podróżnicy docierają z kamerą w najodleglejsze zakątki globu. Na tej podstawie najczęściej zdobywamy swą wiedzę na temat innych krajów, kultur, przyrody oraz turystyki. Oferta podróżnicza skierowana do czytelników prasy ma za zadanie nie tylko edukować i rozwijać horyzonty poznawcze odbiorców. Jest to również rola kulturotwórcza sprzyjająca budowaniu świadomości oraz wyzbywaniu się egocentryzmu i uprzedzeń. Rolą oferty turystycznej w mediach jest również umożliwienie poznania własnego regionu, namówienie do aktywności ruchowej, uczestnictwie w wydarzeniach oraz podróżach. Wybierając się na wakacje poszukujemy najlepszej oferty, ciekawego miejsca przybliżonego właśnie na łamach czasopisma czy w Internecie. W tym najnowszym medium propozycję turystyczną reklamują również same biura podróży umieszczając konspekty wycieczek, zdjęcia hoteli czy sposób dotarcia do atrakcyjnego miejsca.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Reklama a akt zakupuReklama a akt zakupu
      Najważniejszym celem każdego przekazu reklamowego jest spowodowanie zakupu reklamowanego towaru lub usługi. Oceny skuteczności oddziaływania reklamowego na podstawie danych ze sprzedaży produktu dokonuje się z dużą ostrożnością, ponieważ bardzo trudno …
    • Oddziaływanie głosem na odbiorcęOddziaływanie głosem na odbiorcę
      W obecnych czasach oczekiwania klientów względem dostawców wszelkich usług zdecydowanie zwyżkują. Klienci stali się normalnie świadomi swoich praw a także korzystają śmiało z uroków szalejącej na każdym możliwym rynku konkurencji. Również dotyczy to …