Poznawanie świata i turystyka

Programy podróżnicze przybliżają odbiorcom świat. Zwłaszcza telewizja ma w tym wypadku ogromne możliwości. Reporterzy i podróżnicy docierają z kamerą w najodleglejsze zakątki globu. Na tej podstawie najczęściej zdobywamy swą wiedzę na temat innych krajów, kultur, przyrody oraz turystyki. Oferta podróżnicza skierowana do czytelników prasy ma za zadanie nie tylko edukować i rozwijać horyzonty poznawcze odbiorców. Jest to również rola kulturotwórcza sprzyjająca budowaniu świadomości oraz wyzbywaniu się egocentryzmu i uprzedzeń. Rolą oferty turystycznej w mediach jest również umożliwienie poznania własnego regionu, namówienie do aktywności ruchowej, uczestnictwie w wydarzeniach oraz podróżach. Wybierając się na wakacje poszukujemy najlepszej oferty, ciekawego miejsca przybliżonego właśnie na łamach czasopisma czy w Internecie. W tym najnowszym medium propozycję turystyczną reklamują również same biura podróży umieszczając konspekty wycieczek, zdjęcia hoteli czy sposób dotarcia do atrakcyjnego miejsca.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Rozwój gazetyRozwój gazety
      Rozwój gazety na pewno postępował z biegiem czasu. Oczywiście dawniej gazety były wyłącznie informacyjne, opisywały istotne wydarzenia. Obecnie możemy odnieść się do znacznie szerszego grona prasy, która nie koniecznie ma …
    • Telewizja PolskaTelewizja Polska
      Nasza narodowa telewizja, która powstała w 1952 roku, a zaczęła nadawać Program 1 od 1953 roku, jest zdecydowanie najstarszą telewizją. Kiedyś świecąca triumfy i uważana, za prawdziwy skarb narodowy, dziś …