Poznawanie świata i turystyka

Programy podróżnicze przybliżają odbiorcom świat. Zwłaszcza telewizja ma w tym wypadku ogromne możliwości. Reporterzy i podróżnicy docierają z kamerą w najodleglejsze zakątki globu. Na tej podstawie najczęściej zdobywamy swą wiedzę na temat innych krajów, kultur, przyrody oraz turystyki. Oferta podróżnicza skierowana do czytelników prasy ma za zadanie nie tylko edukować i rozwijać horyzonty poznawcze odbiorców. Jest to również rola kulturotwórcza sprzyjająca budowaniu świadomości oraz wyzbywaniu się egocentryzmu i uprzedzeń. Rolą oferty turystycznej w mediach jest również umożliwienie poznania własnego regionu, namówienie do aktywności ruchowej, uczestnictwie w wydarzeniach oraz podróżach. Wybierając się na wakacje poszukujemy najlepszej oferty, ciekawego miejsca przybliżonego właśnie na łamach czasopisma czy w Internecie. W tym najnowszym medium propozycję turystyczną reklamują również same biura podróży umieszczając konspekty wycieczek, zdjęcia hoteli czy sposób dotarcia do atrakcyjnego miejsca.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Medycyna i kosmetyki w mediach
      Na łamach mediów poświęca się znaczna ilość miejsca na wiadomości z dziedziny medycyny i zdrowia. Począwszy od poradników zamieszczanych w kolorowej prasie po wydawnictwa profesjonalne. Z mediów dowiadujemy się jak …
    • Popularność medialna
      Popularność medialna doskonale odnosi się do takiego elementu jak rozwój technologiczny. Im bardziej technologia wychodzi naprzeciw oczekiwaniom człowiek, tym bardziej korzystają na tym media, tworząc swoje konkretne dziedziny. Widoczne jest …