Poznawanie świata i turystyka

Programy podróżnicze przybliżają odbiorcom świat. Zwłaszcza telewizja ma w tym wypadku ogromne możliwości. Reporterzy i podróżnicy docierają z kamerą w najodleglejsze zakątki globu. Na tej podstawie najczęściej zdobywamy swą wiedzę na temat innych krajów, kultur, przyrody oraz turystyki. Oferta podróżnicza skierowana do czytelników prasy ma za zadanie nie tylko edukować i rozwijać horyzonty poznawcze odbiorców. Jest to również rola kulturotwórcza sprzyjająca budowaniu świadomości oraz wyzbywaniu się egocentryzmu i uprzedzeń. Rolą oferty turystycznej w mediach jest również umożliwienie poznania własnego regionu, namówienie do aktywności ruchowej, uczestnictwie w wydarzeniach oraz podróżach. Wybierając się na wakacje poszukujemy najlepszej oferty, ciekawego miejsca przybliżonego właśnie na łamach czasopisma czy w Internecie. W tym najnowszym medium propozycję turystyczną reklamują również same biura podróży umieszczając konspekty wycieczek, zdjęcia hoteli czy sposób dotarcia do atrakcyjnego miejsca.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Portale pracyPortale pracy
      Czytając artykuł dowiemy się, jakie są najlepsze metody wyszukiwania ogłoszeń o pracę oraz poznamy wszystkie cechy oraz wady wszystkich omawianych metod. Na wstępie warto zadać sobie pytanie, czy warto się …
    • Aby reklama dała efektAby reklama dała efekt
      Wiadomo, że jeżeli za coś płacimy, wydajemy pieniądze, to oczekujemy w zamian odpowiedniego efektu. Niestety właściciele firm muszą pamiętać o tym, że czeka ich naprawdę wiele sporych wydatków. Jednym z …