Reklama a akt zakupu

Najważniejszym celem każdego przekazu reklamowego jest spowodowanie zakupu reklamowanego towaru lub usługi. Oceny skuteczności oddziaływania reklamowego na podstawie danych ze sprzedaży produktu dokonuje się z dużą ostrożnością, ponieważ bardzo trudno jest w sposób jednoznaczny stwierdzić bezwarunkowy wpływ reklamy na dokonanie konkretnego aktu zakupu. Spowodowane jest to faktem, że skutki reklamy w odniesieniu do różnych adresatów mogą nastąpić w różnym czasie. W związku z powyższym badania skuteczności reklamy mogą przynosić różne wyniki, a jest to zależne od czasu ich przeprowadzanie. Na zachowania nabywców na rynku, a szczególnie na decyzje o zakupie danego dobra, mają wpływ inne czynniki- zewnętrzne ( działania reklamowe konkurencji) oraz wewnętrzne, jak zmiana poziomu dochodów związana ze zmianą lub utrata pracy, struktura demograficzna rodziny ( urodzenie się dziecka) itp. W pomiarach wpływu przekazu reklamowego na wielkość sprzedaży stosuje się min. metody polegające na dołączaniu do ogłoszeń reklamowych kuponów dających nabywcy rabat lub udział w losowaniu.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Hipertekst jako cecha charakterystyczna prasy elektronicznej
      Jedną z głównych cech prasy wydawanej w sieci internetowej jest jej hipertekstowość. Niewątpliwie cechę tę zaliczyć możemy do ogromnych zalet elektronicznych wersji znanych i lubianych czasopism. Samo zjawisko hipertekstowości polega …
    • Zaistnieć w internecie
      Planujesz zaistnieć w Internecie ? Jeśli tak to musisz wiedzieć, że samo zrobienie strony to dopiero początek. Wydaje się, że kończysz pracy i masz już koniec ale wcale tak nie …