Reklama a akt zakupu

Najważniejszym celem każdego przekazu reklamowego jest spowodowanie zakupu reklamowanego towaru lub usługi. Oceny skuteczności oddziaływania reklamowego na podstawie danych ze sprzedaży produktu dokonuje się z dużą ostrożnością, ponieważ bardzo trudno jest w sposób jednoznaczny stwierdzić bezwarunkowy wpływ reklamy na dokonanie konkretnego aktu zakupu. Spowodowane jest to faktem, że skutki reklamy w odniesieniu do różnych adresatów mogą nastąpić w różnym czasie. W związku z powyższym badania skuteczności reklamy mogą przynosić różne wyniki, a jest to zależne od czasu ich przeprowadzanie. Na zachowania nabywców na rynku, a szczególnie na decyzje o zakupie danego dobra, mają wpływ inne czynniki- zewnętrzne ( działania reklamowe konkurencji) oraz wewnętrzne, jak zmiana poziomu dochodów związana ze zmianą lub utrata pracy, struktura demograficzna rodziny ( urodzenie się dziecka) itp. W pomiarach wpływu przekazu reklamowego na wielkość sprzedaży stosuje się min. metody polegające na dołączaniu do ogłoszeń reklamowych kuponów dających nabywcy rabat lub udział w losowaniu.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Programy telewizyjne
      Programy telewizyjne na pewno bardzo dobrze są znane większości odbiorcom. Tutaj ni powinno się narzekać na określone elementy niewiedzy. Są także specjalne emisje programów reklamowych, które są przystosowane do prezentowaniu …
    • Reklama rzucana do naszych skrzynek
      Reklama ma różnorodne postacie. Jedne w miarę do zniesienia, inne już niestety mniej. Jednakże szczytem jest reklama rzucana do naszych skrzynek pocztowych. Różnego rodzaju ulotki niejednokrotnie zagracają nasze skrzynki, przez …