Reklama a akt zakupu

Najważniejszym celem każdego przekazu reklamowego jest spowodowanie zakupu reklamowanego towaru lub usługi. Oceny skuteczności oddziaływania reklamowego na podstawie danych ze sprzedaży produktu dokonuje się z dużą ostrożnością, ponieważ bardzo trudno jest w sposób jednoznaczny stwierdzić bezwarunkowy wpływ reklamy na dokonanie konkretnego aktu zakupu. Spowodowane jest to faktem, że skutki reklamy w odniesieniu do różnych adresatów mogą nastąpić w różnym czasie. W związku z powyższym badania skuteczności reklamy mogą przynosić różne wyniki, a jest to zależne od czasu ich przeprowadzanie. Na zachowania nabywców na rynku, a szczególnie na decyzje o zakupie danego dobra, mają wpływ inne czynniki- zewnętrzne ( działania reklamowe konkurencji) oraz wewnętrzne, jak zmiana poziomu dochodów związana ze zmianą lub utrata pracy, struktura demograficzna rodziny ( urodzenie się dziecka) itp. W pomiarach wpływu przekazu reklamowego na wielkość sprzedaży stosuje się min. metody polegające na dołączaniu do ogłoszeń reklamowych kuponów dających nabywcy rabat lub udział w losowaniu.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Ciesz się większym zainteresowaniemCiesz się większym zainteresowaniem
      Każdemu właścicielowi firmy zależy na tym, żeby jego działalność miała dobrą opinię, żeby cieszyła się dużym zainteresowaniem i żeby dobrze prosperowała. Jeżeli i my posiadamy swoją firmę, to bez wątpienia …
    • Co nam da reklama?Co nam da reklama?
      Człowiek natury zalicza się do takich istot, które to zawsze chcą wszystko najpierw dobrze wiedzieć, a dopiero później coś robić. Jest to bardzo dobre podejście do sprawy, gdyż dzięki temu …