Reklama a akt zakupu

Najważniejszym celem każdego przekazu reklamowego jest spowodowanie zakupu reklamowanego towaru lub usługi. Oceny skuteczności oddziaływania reklamowego na podstawie danych ze sprzedaży produktu dokonuje się z dużą ostrożnością, ponieważ bardzo trudno jest w sposób jednoznaczny stwierdzić bezwarunkowy wpływ reklamy na dokonanie konkretnego aktu zakupu. Spowodowane jest to faktem, że skutki reklamy w odniesieniu do różnych adresatów mogą nastąpić w różnym czasie. W związku z powyższym badania skuteczności reklamy mogą przynosić różne wyniki, a jest to zależne od czasu ich przeprowadzanie. Na zachowania nabywców na rynku, a szczególnie na decyzje o zakupie danego dobra, mają wpływ inne czynniki- zewnętrzne ( działania reklamowe konkurencji) oraz wewnętrzne, jak zmiana poziomu dochodów związana ze zmianą lub utrata pracy, struktura demograficzna rodziny ( urodzenie się dziecka) itp. W pomiarach wpływu przekazu reklamowego na wielkość sprzedaży stosuje się min. metody polegające na dołączaniu do ogłoszeń reklamowych kuponów dających nabywcy rabat lub udział w losowaniu.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Tworzenie stron mobilnychTworzenie stron mobilnych
      Firmowe strony mobilne. Obecnie Internet to najważniejsze źródło informacji praktycznie o wszystkim, poszukiwania produktów i usług każda osoba rozpoczyna od wpisania w wyszukiwarce internetowej odpowiedniej frazy, którą jest zainteresowana. To …
    • Portale informacyjnePortale informacyjne
      Internet to coś, z czym mamy styczność każdego dnia, z czego z chęcią korzystamy. To wynalazek, jaki daje nam niesamowicie wiele możliwości i prawie że nas nie ogranicza. W sieci …