Reklama a akt zakupu

Najważniejszym celem każdego przekazu reklamowego jest spowodowanie zakupu reklamowanego towaru lub usługi. Oceny skuteczności oddziaływania reklamowego na podstawie danych ze sprzedaży produktu dokonuje się z dużą ostrożnością, ponieważ bardzo trudno jest w sposób jednoznaczny stwierdzić bezwarunkowy wpływ reklamy na dokonanie konkretnego aktu zakupu. Spowodowane jest to faktem, że skutki reklamy w odniesieniu do różnych adresatów mogą nastąpić w różnym czasie. W związku z powyższym badania skuteczności reklamy mogą przynosić różne wyniki, a jest to zależne od czasu ich przeprowadzanie. Na zachowania nabywców na rynku, a szczególnie na decyzje o zakupie danego dobra, mają wpływ inne czynniki- zewnętrzne ( działania reklamowe konkurencji) oraz wewnętrzne, jak zmiana poziomu dochodów związana ze zmianą lub utrata pracy, struktura demograficzna rodziny ( urodzenie się dziecka) itp. W pomiarach wpływu przekazu reklamowego na wielkość sprzedaży stosuje się min. metody polegające na dołączaniu do ogłoszeń reklamowych kuponów dających nabywcy rabat lub udział w losowaniu.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Reklama drażniącaReklama drażniąca
      Wielokrotnie każdy z nas spotkał się z reklamą teaserową, jednakże nie wiedział o tym, że tak się ona nazywa. Reklama taka jest ukazywana w dwóch wejściach, z tym, że drugie …
    • Popularność medialnaPopularność medialna
      Popularność medialna doskonale odnosi się do takiego elementu jak rozwój technologiczny. Im bardziej technologia wychodzi naprzeciw oczekiwaniom człowiek, tym bardziej korzystają na tym media, tworząc swoje konkretne dziedziny. Widoczne jest …