Reklama a akt zakupu

Najważniejszym celem każdego przekazu reklamowego jest spowodowanie zakupu reklamowanego towaru lub usługi. Oceny skuteczności oddziaływania reklamowego na podstawie danych ze sprzedaży produktu dokonuje się z dużą ostrożnością, ponieważ bardzo trudno jest w sposób jednoznaczny stwierdzić bezwarunkowy wpływ reklamy na dokonanie konkretnego aktu zakupu. Spowodowane jest to faktem, że skutki reklamy w odniesieniu do różnych adresatów mogą nastąpić w różnym czasie. W związku z powyższym badania skuteczności reklamy mogą przynosić różne wyniki, a jest to zależne od czasu ich przeprowadzanie. Na zachowania nabywców na rynku, a szczególnie na decyzje o zakupie danego dobra, mają wpływ inne czynniki- zewnętrzne ( działania reklamowe konkurencji) oraz wewnętrzne, jak zmiana poziomu dochodów związana ze zmianą lub utrata pracy, struktura demograficzna rodziny ( urodzenie się dziecka) itp. W pomiarach wpływu przekazu reklamowego na wielkość sprzedaży stosuje się min. metody polegające na dołączaniu do ogłoszeń reklamowych kuponów dających nabywcy rabat lub udział w losowaniu.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Klasyfikacja współczesnych mass mediówKlasyfikacja współczesnych mass mediów
      Systematyczny postęp techniczny powoduje coraz większy rozwój poszczególnych rodzajów mass mediów. Te masowe środki przekazu możemy również podzielić szeregowi klasyfikacji. Podstawowym kryterium podziału jest podział z uwagi na sposób oddziaływania …
    • Internet jako najszybciej rozwijające się mediaInternet jako najszybciej rozwijające się media
      Internet jest to ogólnoświatowa sieć komputerowa działająca w oparciu o infrastrukturę telekomunikacyjną. Początki Internetu sięgają końca lat 60. XX wieku. Technologia ta była opracowywana pierwotnie na rzecz wojska. Ten system …