Rola reklamy na wolnym, masowym rynku

Rola reklamy wynika między innymi z faktu, że umacnia ona wolną konkurencję. Jest podporą wolnego rynku. Ten rodzaj wiadomości, komunikowania się jakim jest każda reklama wynika z faktu istnienia społeczeństwa masowego, zanurzonego w wielu różnorodnych mediach. Wobec istniejącej nadwyżki dóbr, ogromnej konkurencji wśród producentów czy usługodawców musiało znaleźć się odpowiednie narzędzie pozyskiwania konsumentów. Badania amerykańskie (amerykańscy naukowcy są niezastąpieni) dóbr konsumpcyjnych potwierdzają, że na dziesięć wprowadzanych artykułów wprowadzanych na rynek osiem jest eliminowanych w ciągu trzech lat. To, który produkt lub nawet która idea wygra zależy od tego, na ile skutecznie uda się dotrzeć ze swoim przekazem promocyjnym do potencjalnych odbiorców. Skuteczny komunikat w odpowiednio dobranych mediach może przesunąć zainteresowanie konsumentów nawet z jednego segmentu rynku do drugiego- przykładem może być w Polsce odwrócenie się Polaków od masła na rzecz różnego rodzaju margaryn.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Rozwój gazetyRozwój gazety
      Rozwój gazety na pewno postępował z biegiem czasu. Oczywiście dawniej gazety były wyłącznie informacyjne, opisywały istotne wydarzenia. Obecnie możemy odnieść się do znacznie szerszego grona prasy, która nie koniecznie ma …
    • Pozycjonowanie – czego unikaćPozycjonowanie – czego unikać
      Z każdym dniem powstaje coraz większa ilość reklam, które stale konkurują ze sobą. Większość z nich jednak nie trafia do ludzi, a jedynie zniechęca do kupna reklamowanego produktu. Pozycjonowanie stron …