Rola reklamy na wolnym, masowym rynku

Rola reklamy wynika między innymi z faktu, że umacnia ona wolną konkurencję. Jest podporą wolnego rynku. Ten rodzaj wiadomości, komunikowania się jakim jest każda reklama wynika z faktu istnienia społeczeństwa masowego, zanurzonego w wielu różnorodnych mediach. Wobec istniejącej nadwyżki dóbr, ogromnej konkurencji wśród producentów czy usługodawców musiało znaleźć się odpowiednie narzędzie pozyskiwania konsumentów. Badania amerykańskie (amerykańscy naukowcy są niezastąpieni) dóbr konsumpcyjnych potwierdzają, że na dziesięć wprowadzanych artykułów wprowadzanych na rynek osiem jest eliminowanych w ciągu trzech lat. To, który produkt lub nawet która idea wygra zależy od tego, na ile skutecznie uda się dotrzeć ze swoim przekazem promocyjnym do potencjalnych odbiorców. Skuteczny komunikat w odpowiednio dobranych mediach może przesunąć zainteresowanie konsumentów nawet z jednego segmentu rynku do drugiego- przykładem może być w Polsce odwrócenie się Polaków od masła na rzecz różnego rodzaju margaryn.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • PlotkiPlotki
      Plotki, a więc różnego rodzaju wiadomości, które są przekazywane między osobami po kryjomu są bardzo złym nawykiem i jeśli ktokolwiek takie plotki rozsiewa to powinien natychmiast z nimi skończyć. Jest …
    • Pozycjonowanie Starogard GdańskiPozycjonowanie Starogard Gdański
      Jak poszerzyć rynek zbytu dla naszych produktów?. Prowadzisz firmę, masz ciekawy produkt i dobrą opinię. Wiesz dobrze jak zadowolić konsumentów, jednak chciałbyś nieco poszerzyć rynek zbytu? Na cel wysunął się …