Wpływ reklam na odbiór rzeczywistości

Jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu i nie tylko, co starają się udowodnić nam twórcy tych krótkich filmów, które towarzyszą nam każdego dnia, zarówno w radiu, prasie, telewizji jak i w internecie. Media wiadomości reklama, która oglądamy każdego dnia ma za zadanie zachęcić nas do kupna określonego produktu. Jednak jest ich tyle, że nie wiemy, na co się zdecydować. I tu jest pole do popisu dla osób, które się tym zajmują. Jeśli jest nudna i nieciekawa z całą pewnością nie zwrócimy na nią uwagi, ale są również takie, które są ciekawe i w pewien sposób wpływają na nasz odbiór rzeczywistości, a nawet bywa, że lubimy je oglądać. Często również bywa, ze na przykład uwierzymy, ze stosując jakiś kosmetyk nigdy się nie zestarzejemy, więc kupujemy go podczas najbliższej wizyty w sklepie. Jak się okazuje często nie odbiega on niczym od tańszego kremu, który stosowałyśmy do tej pory. Jak widać znana marka produktu i skuteczna zachęta często bywa w pewnym rodzaju próbą manipulowania nasza psychiką.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Funkcje reklamy
      Istnieje kilka takich dość ważnych funkcji reklamy, którym posiłkują się przede wszystkim osoby posiadające firmę, produkującym towary czy gwarantującym usługi. Funkcje reklamy są ogólnie znane. Przede wszystkim reklam ma stworzyć …
    • Reklama alkoholu
      W telewizji po godzinie dwudziestej drugiej na każdym kanale po kolei występują reklamy alkoholi. I tak się zastanawiam czy powinny być one emitowane. Przecież przez takie reklamy nasze społeczeństwo coraz …