Wpływ reklam na odbiór rzeczywistości

Jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu i nie tylko, co starają się udowodnić nam twórcy tych krótkich filmów, które towarzyszą nam każdego dnia, zarówno w radiu, prasie, telewizji jak i w internecie. Media wiadomości reklama, która oglądamy każdego dnia ma za zadanie zachęcić nas do kupna określonego produktu. Jednak jest ich tyle, że nie wiemy, na co się zdecydować. I tu jest pole do popisu dla osób, które się tym zajmują. Jeśli jest nudna i nieciekawa z całą pewnością nie zwrócimy na nią uwagi, ale są również takie, które są ciekawe i w pewien sposób wpływają na nasz odbiór rzeczywistości, a nawet bywa, że lubimy je oglądać. Często również bywa, ze na przykład uwierzymy, ze stosując jakiś kosmetyk nigdy się nie zestarzejemy, więc kupujemy go podczas najbliższej wizyty w sklepie. Jak się okazuje często nie odbiega on niczym od tańszego kremu, który stosowałyśmy do tej pory. Jak widać znana marka produktu i skuteczna zachęta często bywa w pewnym rodzaju próbą manipulowania nasza psychiką.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Reklama a akt zakupuReklama a akt zakupu
      Najważniejszym celem każdego przekazu reklamowego jest spowodowanie zakupu reklamowanego towaru lub usługi. Oceny skuteczności oddziaływania reklamowego na podstawie danych ze sprzedaży produktu dokonuje się z dużą ostrożnością, ponieważ bardzo trudno …
    • Wywierając wpływWywierając wpływ
      Każdy zupełnie inaczej podchodzi do tego, na kwestie wywierania wpływu. Na pewno wywiera wpływ reklama na odbiorcę. Oczywiście ten wpływ może być dwojako rozumiany. Można na pewno odnieść się do …