Wpływ reklam na odbiór rzeczywistości

Jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu i nie tylko, co starają się udowodnić nam twórcy tych krótkich filmów, które towarzyszą nam każdego dnia, zarówno w radiu, prasie, telewizji jak i w internecie. Media wiadomości reklama, która oglądamy każdego dnia ma za zadanie zachęcić nas do kupna określonego produktu. Jednak jest ich tyle, że nie wiemy, na co się zdecydować. I tu jest pole do popisu dla osób, które się tym zajmują. Jeśli jest nudna i nieciekawa z całą pewnością nie zwrócimy na nią uwagi, ale są również takie, które są ciekawe i w pewien sposób wpływają na nasz odbiór rzeczywistości, a nawet bywa, że lubimy je oglądać. Często również bywa, ze na przykład uwierzymy, ze stosując jakiś kosmetyk nigdy się nie zestarzejemy, więc kupujemy go podczas najbliższej wizyty w sklepie. Jak się okazuje często nie odbiega on niczym od tańszego kremu, który stosowałyśmy do tej pory. Jak widać znana marka produktu i skuteczna zachęta często bywa w pewnym rodzaju próbą manipulowania nasza psychiką.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Wiadomości dla każdegoWiadomości dla każdego
      Każdy z nas chce być na bieżąco z wszelkimi informacjami i wiadomościami z kraju i ze świata. Media takie jak telewizja, Internet czy radio, udostępniają nam codziennie najświeższe wiadomości z …
    • Internet dynamicznie rozwijającym się środkiem przekazuInternet dynamicznie rozwijającym się środkiem przekazu
      Obok prasy, radia oraz telewizji jako mass mediów coraz więcej mówi się o globalnej sieci, która zyskała jednocześnie miano najdynamiczniej rozwijającego się środka masowego przekazu. Właśnie w sieci powstaje coraz …