Wpływ reklam na odbiór rzeczywistości

Jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu i nie tylko, co starają się udowodnić nam twórcy tych krótkich filmów, które towarzyszą nam każdego dnia, zarówno w radiu, prasie, telewizji jak i w internecie. Media wiadomości reklama, która oglądamy każdego dnia ma za zadanie zachęcić nas do kupna określonego produktu. Jednak jest ich tyle, że nie wiemy, na co się zdecydować. I tu jest pole do popisu dla osób, które się tym zajmują. Jeśli jest nudna i nieciekawa z całą pewnością nie zwrócimy na nią uwagi, ale są również takie, które są ciekawe i w pewien sposób wpływają na nasz odbiór rzeczywistości, a nawet bywa, że lubimy je oglądać. Często również bywa, ze na przykład uwierzymy, ze stosując jakiś kosmetyk nigdy się nie zestarzejemy, więc kupujemy go podczas najbliższej wizyty w sklepie. Jak się okazuje często nie odbiega on niczym od tańszego kremu, który stosowałyśmy do tej pory. Jak widać znana marka produktu i skuteczna zachęta często bywa w pewnym rodzaju próbą manipulowania nasza psychiką.

Leave a Reply

Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Media i informacje
      Na miejscu każdego wypadku, jakiegoś przestępstwa pierwsze są media. Dlaczego tak się dzieje? Skąd oni mają informację na ten temat? Media pojawiają się nawet w najdalszym zakątku, najmniejszej miejscowości. Wszystko …
    • Nieograniczone możliwości reklamy telewizyjnej
      Telewizja daje reklamie niemal nieograniczone pole do manewru. Autorzy tego typu informacji mogą wykorzystać niemal wszystkie mechanizmy komunikacyjne oraz perswazyjne. W telewizji regionalnej reklama skierowana jest głównie go społeczności lokalnej. …